Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59604
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖданович, О. В.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2025-04-23T08:43:40Z-
dc.date.available2025-04-23T08:43:40Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЖданович, О. В. Цифровизация образования и EdTech как фактор экономического развития в условиях евразийской интеграции = Digitalization of education and EdTech as a factor of economic development in the context of eurasian integration / О. В. Жданович // Цифровая трансформация. – 2025. – Т. 31, № 1. – С. 13–21.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59604-
dc.description.abstractРассмотрены основные концепции, направления и факторы развития цифровизации образовательных услуг в государствах-членах Евразийского экономического союза. Дана оценка влияния цифрового образования и онлайн-обучения на экономическое развитие этих государств. Сделан прогноз роста количества интернет-пользователей до 2026 г., поскольку он может являться важным индикатором для последующего анализа динамики рынка онлайн-образования. Проведен корреляционно-регрессионный анализ факторов, влияющих на онлайн-образование в России, определены уровень и характер взаимосвязи между ВВП на душу населения и факторами, влияющими на развитие российского онлайн-образования, что позволило сделать вывод о перспективах данного сегмента.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjectцифровизацияen_US
dc.subjectЕвразийский экономический союзen_US
dc.subjectонлайн-образованиеen_US
dc.subjectцифровая экономикаen_US
dc.subjectстейкхолдерыen_US
dc.subjectглобальный индекс инновацийen_US
dc.titleЦифровизация образования и EdTech как фактор экономического развития в условиях евразийской интеграцииen_US
dc.title.alternativeDigitalization of education and EdTech as a factor of economic development in the context of eurasian integrationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2025-31-1-13-21-
local.description.annotationThe article considers the main concepts, directions and factors of the development of educational services digitalization in the member states of the Eurasian Economic Union. The impact of digital education and online learning on the economic development of these states is assessed. A forecast of the growth in the number of Internet users until 2026 is made, since it can be an important indicator for the subsequent analysis of the dynamics of the online education market. A correlation and regression analysis of the factors influencing online education in Russia is carried out, the level and the nature of the relationship between GDP per capita and the factors in fluencing the development of Russian online education are determined, which allows to draw a conclusion about the prospects of this segment.en_US
Appears in Collections:Том 31, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZHdanovich_Сifrovizaciya.pdf512.31 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.