Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59657
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАрхипова, Л. И.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2025-05-02T06:43:25Z-
dc.date.available2025-05-02T06:43:25Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationАрхипова, Л. И. Бизнес-экосистемы и их роль в цифровой трансформации = Business ecosystems and their role in digital transformation / Л. И. Архипова // Big Data и анализ высокого уровня = Big Data and Advanced Analytics : сборник научных статей XI Международной научно-практической конференции, Республика Беларусь, Минск, 23–24 апреля 2025 года / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники [и др.] ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2025. – С. 202–207.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59657-
dc.description.abstractВ статье рассматривается сущность понятия и роль бизнес-экосистем, как концепции современного бизнеса, дается характеристика ее структуры и ключевых компонентов. Реальная потребность создания бизнес-экосистем сегодня диктуется самим бизнесом. В современной бизнес-среде ни одна организация не может создавать все продукты и процессы абсолютно самостоятельно. Именно поэтому большинство предприятий ищут различные формы сотрудничества с другими организациями, особенно при создании новых цифровых бизнес-моделей.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectматериалы конференцийen_US
dc.subjectбизнес-экосистемыen_US
dc.subjectцифровой бизнесen_US
dc.subjectмодели управленияen_US
dc.subjectцифровые технологииen_US
dc.subjectклиентский опытen_US
dc.subjectомниканальностьen_US
dc.titleБизнес-экосистемы и их роль в цифровой трансформацииen_US
dc.title.alternativeBusiness ecosystems and their role in digital transformationen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationThe article examines the essence of the concept and the role of business ecosystems as a concept of modern business, describes its structure and key components. The real need to create business ecosystems today is dictated by the business itself. In today's business environment, no organization can create all products and processes on its own. This is why most businesses are looking for various forms of collaboration with other organizations, especially when creating new digital business models.en_US
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arhipova_Biznes-ekosistemy.pdf568.63 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.