Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59744
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErofeev, А.-
dc.contributor.authorErofeev, I.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2025-05-06T06:08:06Z-
dc.date.available2025-05-06T06:08:06Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationErofeev, А. Identification and Classification of Train Timetable Deviations Using OSTIS Technology = Идентификация и классификация отклонений в графике движения поездов с использованием технологий OSTIS / A. Erofeev, I. Erofeev // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS) : сборник научных трудов / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. В. Голенков [и др.]. – Минск, 2025. – Вып. 9. – С. 373–378.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59744-
dc.description.abstractA posteriori model of dispatcher train schedule correction is described, an integrated scheme of a hybrid operational problem solver is established, an algorithm for inducing a tree for classifying operational situations in TS is proposed, a method for identifying deviations in the train schedule using OSTIS technologies is described, the basic concepts of the subject area "Dispatching train schedule correction" are formulated and described.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectматериалы конференцийen_US
dc.subjectintelligent systemsen_US
dc.subjectrailway transporten_US
dc.subjectмachine learningen_US
dc.subjectOSTIS technologyen_US
dc.titleIdentification and Classification of Train Timetable Deviations Using OSTIS Technologyen_US
dc.title.alternativeИдентификация и классификация отклонений в графике движения поездов с использованием технологий OSTISen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationДано описание апостериорной модели диспетчерской корректировки графика движения поездов, установлена укрупненная схема гибридного решателя эксплуатационных задач, предложен алгоритм индукции дерева классификации эксплуатационных ситуаций в ГДП, описан метод идентификации отклонений в графике движения поездов с использованием технологий OSTIS, сформулированы и описаны основные понятия предметной области «Диспетчерская корректировка графика движения поездов».en_US
Appears in Collections:OSTIS-2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Erofeev_Identification.pdf200.58 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.