DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Malinovskaya, N. V. | - |
dc.contributor.author | Nikiforov, S. A. | - |
dc.contributor.author | Goylo, A. A. | - |
dc.contributor.author | Fadeeva, T. V. | - |
dc.coverage.spatial | Минск | en_US |
dc.date.accessioned | 2025-05-08T06:02:01Z | - |
dc.date.available | 2025-05-08T06:02:01Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Malinovskaya, N. V. Principles of building intelligent tutoring systems for secondary education = Принципы построения интеллектуальных обучающих систем для среднего образования / N. V. Malinovskaya, S. A. Nikiforov, A. A. Goylo, T. V. Fadeeva // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS) : сборник научных трудов / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. В. Голенков [и др.]. – Минск, 2025. – Вып. 9. – С. 181–186. | en_US |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59782 | - |
dc.description.abstract | The article describes an approach to creating intelligent tutoring systems using a geometry tutoring system as an example. The proposed approach assumes two modes of interacting with the system – theory tutoring and problem solving methods tutoring. The theory tutoring component allows the student to learn the material, obtain answers to various questions, and test their knowledge. In the problem-solving methods tutoring mode, the system performs a step-by-step solution checking, and provides the necessary support by answering the student’s questions. This approach enables the system to store the knowledge necessary for solving problems in a formalized manner, to answer questions about the methods for solving a problem in the course of its solution, and to provide for wholistic tutoring of the theoretical concepts, including knowledge testing, which distinguishes it from other contemporary systems. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | БГУИР | en_US |
dc.subject | материалы конференций | en_US |
dc.subject | problem solving | en_US |
dc.subject | knowledge base | en_US |
dc.subject | intelligent systems | en_US |
dc.title | Principles of building intelligent tutoring systems for secondary education | en_US |
dc.title.alternative | Принципы построения интеллектуальных обучающих систем для среднего образования | en_US |
dc.type | Article | en_US |
local.description.annotation | В статье описывается подход к созданию интеллектуальных обучающих систем на примере обучающей системы по геометрии. Предлагаемый подход подразумевает два режима работы системы – обучение
теории и обучение методам решения задач. Компонент обучения теории позволяет изучить материал,
получить ответы на различные вопросы по теме и протестировать полученные знания. В режиме обучения решению задач система осуществляет поэтапную проверку решения и поддержку, отвечая на вопросы ученика. Данный подход обеспечивает способность системы хранить необходимые знания по решению задач в формализованном виде, отвечать на вопросы по методам решения задачи в процессе ее решения, осуществлять комплексное обучение теоретическим аспектам, включая тестирование знаний, что отличает его от существующих систем. | en_US |
Appears in Collections: | OSTIS-2025
|