Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59782
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMalinovskaya, N. V.-
dc.contributor.authorNikiforov, S. A.-
dc.contributor.authorGoylo, A. A.-
dc.contributor.authorFadeeva, T. V.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2025-05-08T06:02:01Z-
dc.date.available2025-05-08T06:02:01Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationMalinovskaya, N. V. Principles of building intelligent tutoring systems for secondary education = Принципы построения интеллектуальных обучающих систем для среднего образования / N. V. Malinovskaya, S. A. Nikiforov, A. A. Goylo, T. V. Fadeeva // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS) : сборник научных трудов / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. В. Голенков [и др.]. – Минск, 2025. – Вып. 9. – С. 181–186.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59782-
dc.description.abstractThe article describes an approach to creating intelligent tutoring systems using a geometry tutoring system as an example. The proposed approach assumes two modes of interacting with the system – theory tutoring and problem solving methods tutoring. The theory tutoring component allows the student to learn the material, obtain answers to various questions, and test their knowledge. In the problem-solving methods tutoring mode, the system performs a step-by-step solution checking, and provides the necessary support by answering the student’s questions. This approach enables the system to store the knowledge necessary for solving problems in a formalized manner, to answer questions about the methods for solving a problem in the course of its solution, and to provide for wholistic tutoring of the theoretical concepts, including knowledge testing, which distinguishes it from other contemporary systems.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectматериалы конференцийen_US
dc.subjectproblem solvingen_US
dc.subjectknowledge baseen_US
dc.subjectintelligent systemsen_US
dc.titlePrinciples of building intelligent tutoring systems for secondary educationen_US
dc.title.alternativeПринципы построения интеллектуальных обучающих систем для среднего образованияen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationВ статье описывается подход к созданию интеллектуальных обучающих систем на примере обучающей системы по геометрии. Предлагаемый подход подразумевает два режима работы системы – обучение теории и обучение методам решения задач. Компонент обучения теории позволяет изучить материал, получить ответы на различные вопросы по теме и протестировать полученные знания. В режиме обучения решению задач система осуществляет поэтапную проверку решения и поддержку, отвечая на вопросы ученика. Данный подход обеспечивает способность системы хранить необходимые знания по решению задач в формализованном виде, отвечать на вопросы по методам решения задачи в процессе ее решения, осуществлять комплексное обучение теоретическим аспектам, включая тестирование знаний, что отличает его от существующих систем.en_US
Appears in Collections:OSTIS-2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malinovskaya_Principles.pdf154.21 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.