Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60076
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСоколова, М. А.-
dc.contributor.authorКозинец, Л. А.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2025-06-09T12:22:04Z-
dc.date.available2025-06-09T12:22:04Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationСоколова, М. А. Факторы повышения качества обучения иностранному языку студентов технического университета = Factors for increasing the quality of foreign language teaching to technical university students / М. А. Соколова, Л. А. Козинец // Весці БДПУ. Серыя 1, Педагогіка. Псіхалогія. Філалогія. – 2025. – № 1. – С. 11–15.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60076-
dc.description.abstractВ статье раскрывается проблема повышения качества обучения иностранному языку студентов технического университета. Авторы анализируют научные подходы к трактовке понятия «качество обучения», определяют преграды на пути обеспечения качественного преподавания иностранного языка будущим специалистам технической сферы. Акцентируют внимание на факторах повышения качества обучения иностранному языку будущих инженеров и программистов в условиях цифровой революции: выявление базового уровня знаний первокурсников технического университета по иностранному языку; усиление практикоориентированности содержания дисциплины «Иностранный язык»; создание условий для повышения профессиональной компетентности преподавателей; использование в образовательном процессе университета инновационного педагогического опыта; разработка программ обучения иностранному языку на основе системного применения современных образовательных технологий.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБелорусский государственный педагогический университет имени Максима Танкаen_US
dc.subjectпубликации ученыхen_US
dc.subjectстуденты технического университетаen_US
dc.subjectиностранный языкen_US
dc.subjectкачество обученияen_US
dc.titleФакторы повышения качества обучения иностранному языку студентов технического университетаen_US
dc.title.alternativeFactors for increasing the quality of foreign language teaching to technical university studentsen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationThe article reveals the problem of improving the quality of teaching a foreign language to students of a technical university. The authors analyze scientific approaches to the interpretation of the concept of «quality of education», identify obstacles to providing high-quality teaching of a foreign language to future specialists in the technical field. They focus on the factors of improving the quality of foreign language teaching for future engineers and programmers in the context of the digital revolution: identifying the basic level of knowledge of first-year technical university students in a foreign language; strengthening the practice-oriented content of the discipline «Foreign language»; creating conditions for improving the professional competence of teachers; using innovative pedagogical experience in the educational process of the university; developing foreign language teaching programs based on the systematic application of modem educational technologies. Keywords: students of technical university, foreign language, quality of education, factors for improving the quality of education.en_US
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sokolova_Faktory.pdf3.34 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.