Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60808
Title: АI-ассистенты в бизнес-процессах маркетинга и продажах: тренды и практические кейсы
Other Titles: AI-assistants in marketing and sales business processes: trends and practical case studies
Authors: Сончик, Д. А.
Кебец, О. А.
Keywords: материалы конференций;Al-ассистенты;искусственный интеллект;маркетинг;продажи;чат-боты;персонализация;бизнес-процессы
Issue Date: 2025
Publisher: БГУИР
Citation: Сончик, Д. А. АI-ассистенты в бизнес-процессах маркетинга и продажах: тренды и практические кейсы = AI-assistants in marketing and sales business processes: trends and practical case studies / Д. А. Сончик, О. А. Кебец // Актуальные вопросы экономики и информационных технологий : сборник материалов докладов 61-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов БГУИР, Минск, 20–25 апреля 2025 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники. – Минск, 2025. – С. 400–402.
Abstract: Статья посвящена анализу применения Al-ассистентов в бизнес-процессах маркетинга и продаж. Рассматриваются ключевые преимущества использования ИИ, такие как автоматизация рутинных задач, персонализация обслуживания, снижение операционных затрат и повышение конверсии. В работе представлены практические кейсы внедрения AI-ассистентов в компаниях Sephora, BMW и Яндекс, а также описаны популярные платформы для создания чат-ботов и голосовых помощников, такие как Suwy.ai, Botpress и ManyChat. Исследование показывает, что использование ИИ становится необходимым инструментом для повышения эффективности бизнеса и улучшения качества взаимодействия с клиентами.
Alternative abstract: The article is devoted to the analysis of the application of Al assistants in marketing and sales business processes. Key advantages of using Al are considered, such as automation of routine tasks, personalization of service, reduction of operational costs, and increase in conversion rates. The paper presents practical case studies of Al assistant implementation in companies like Sephora, BMW, and Yandex, as well as describes popular platforms for creating chatbots and voice assistants, such as Suwy.ai, Botpress, and ManyChat. The study shows that the use of Al is becoming an essential tool for improving business efficiency and enhancing the quality of customer interaction.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60808
Appears in Collections:Актуальные вопросы экономики и информационных технологий : материалы 61-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sonchik_AI-assistenty.pdf151.45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.