Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/61407
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБатура, М. П.-
dc.contributor.authorМарахина, И. В.-
dc.contributor.authorПархименко, В. А.-
dc.date.accessioned2025-08-21T06:15:55Z-
dc.date.available2025-08-21T06:15:55Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationБатура, М. П. Методические основы качественного и количественного анализа работы IT-компаний в социальных сетях = Methodological foundations of qualitative and quantitative analysis of IT companies' work in social networks / М. П. Батура, И. В. Марахина, В. А. Пархименко // Цифровая трансформация. – 2025. – Т. 31, № 2. – С. 5–12.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/61407-
dc.description.abstractРассмотрены методические основы качественного и количественного анализа SMM-деятельности компаний IT-сектора. Сформулированы цели и задачи такого анализа, выделены показатели активности компании в социальных сетях. Проведено последовательное сравнение уникальности постов Facebook с X, LinkedIn с X и Facebook, а также сгруппированы посты компаний в соцсетях по категориям в зависимости от основной темы. Наряду с темами предложено оценивать и другие характеристики постов, позволяющие исследовать широту инструментария SMM: особенности постов, стиль, цветовое оформление, хештеги, ссылки. Вовлеченность подписчиков компании и пользователей социальной сети предлагается оценивать через число лайков, а также через сумму количества репостов и комментариев каждого поста. Для систематизации итоговых результатов исследований создана форма для анализа работы компаний в социальных сетях.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjectсоциальные сетиen_US
dc.subjectSMMen_US
dc.subjectмаркетингen_US
dc.subjectLinkedInen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectподписчикиen_US
dc.titleМетодические основы качественного и количественного анализа работы IT-компаний в социальных сетяхen_US
dc.title.alternativeMethodological foundations of qualitative and quantitative analysis of IT companies' work in social networksen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2025-31-2-5-12-
local.description.annotationThe article considers the methodological principles of qualitative and quantitative analysis of SMM activities of IT companies. The goals and objectives of such analysis are formulated, and the company՚s activity indicators in social networks are highlighted. A consistent comparison of the uniqueness of Facebook posts with X, LinkedIn with X and Facebook is carried out, and company posts in social networks are grouped into categories depending on the main topic. Along with topics, it is proposed to evaluate other characteristics of posts that allow exploring the breadth of SMM tools: post features, style, color scheme, hashtags, links. It is proposed to evaluate the involvement of the subscribers of the company and social network users through the number of likes, as well as through the total number of reposts and comments for each post. To systematize the final results of the research, a form for analyzing the work of companies in social networks was created.en_US
Appears in Collections:Том 31, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Batura_Metodicheskie.pdf322.07 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.