Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/61559
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПискун, Е. С.-
dc.contributor.authorМаксимчук, У. А.-
dc.date.accessioned2025-09-18T06:45:43Z-
dc.date.available2025-09-18T06:45:43Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПискун, Е. С. Генеративный дизайн веб-ресурсов с учетом влияния цветовых решений на восприятие контента = Generative design to web resources taking into account the influence of color solutions on the perception of content / Е. С. Пискун, У. А. Максимчук // Доклады БГУИР. – 2025. – Т. 23, № 4. – С. 101–108.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/61559-
dc.description.abstractВ статье приведены результаты исследования влияния цветовых решений на восприятие веб-ресурсов в рамках визуальной части продукта (UI) и общего восприятия и ощущений пользователя при взаимодействии с продуктом (UX). Проанализированы особенности построения и выбора цветовой схемы веб-ресурса на примере банка с учетом восприятия пользователя. С применением Figma AI получен генеративный дизайн ресурса, проведен анализ предложенной цветовой схемы элементов сайта и обозна чены недостатки алгоритмического подхода в подборе цветовых решений на восприятие контента пользо вателями.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectдоклады БГУИРen_US
dc.subjectгенеративные подходыen_US
dc.subjectдизайны веб-ресурсовen_US
dc.subjectцветовые схемыen_US
dc.titleГенеративный дизайн веб-ресурсов с учетом влияния цветовых решений на восприятие контентаen_US
dc.title.alternativeGenerative design to web resources taking into account the influence of color solutions on the perception of contenten_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.rg/10.35596/1729-7648-2025-23-4-101-108-
local.description.annotationThe article presents the results of a study of the influence of color schemes on the perception of web resources within the visual part of the product (UI) and the overall perception and sensations of the user when interacting with the product (UX). The features of the construction and selection of the color scheme of the web resource are analyzed using the example of a bank, taking into account the user’s perception. Using Figma AI, a generative design of the resource was obtained, an analysis of the proposed color scheme of the site’s elements was carried out, and the shortcomings of the algorithmic approach to the selection of color solutions on the percep.en_US
Appears in Collections:Том 23, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Piskun_Generativnyj.pdf618.77 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.