Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/62090
Title: Языковая подготовка конкурентоспособных инженерных кадров средствами гуманитарных учебных дисциплин
Authors: Петрова, Н. Е.
Keywords: публикации ученых;высшее образование;белорусский язык;русский язык как иностранный;интерактивное обучение
Issue Date: 2025
Publisher: Адукацыя і выхаванне
Citation: Петрова, Н. Е. Языковая подготовка конкурентоспособных инженерных кадров средствами гуманитарных учебных дисциплин / Н. Е. Петрова // Адукацыя і выхаванне. – 2025. – № 6 (402). – С. 29–35.
Abstract: В статье рассматривается подготовка будущих инженеров в системе высшего образования Республики Беларусь. Основное внимание уделяется преподаванию родного и иностранного языков в техническом университете. Определяются наиболее эффективные методы и формы работы на занятиях по дисциплинам «Белорусский язык (профессиональная лексика)» и «Русский язык как иностранный». Обосновываются преимущества активных методов в профессионально ориентированном обучении языкам. Предлагаются методические рекомендации по использованию разнообразных интерактивных видов занятий в подготовке конкурентоспособных специалистов.
Alternative abstract: The article discusses the training of future engineers in the higher education system of the Republic of Belarus. The main focus is on teaching native and foreign languages at the technical university. The most effective methods and forms of work in the classes of "Belarusian language (professional vocabulary)" and "Russian as a foreign language" are determined. The advantages of activemethods in professionally oriented language teaching are substantiated. Methodological recommendations on the use of a variety of interactive activities in the training of competitive specialists are offered.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/62090
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petrova_Yazykovaya.pdf327.29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.