Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/62331
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМиськевич, В. И.-
dc.coverage.spatialСамараen_US
dc.date.accessioned2025-12-08T05:53:19Z-
dc.date.available2025-12-08T05:53:19Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМиськевич, В. И. Гуманитарные науки и образование в ситуации столкновения с будущим (futureshock) = Humanities and education in the situation of collision with the future (futureshock) / В. И. Миськевич // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия «Философия». – 2025. – Т. 7, № 1. – С. 74–90.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/62331-
dc.description.abstractВ статье рассмотрены актуальные проблемы современной гуманитаристики и гуманитарного образования в ситуации futureshock. Представлен логический анализ базовых категорий темы исследования – «культура», «гуманитарная культура», гуманитарные науки», «гуманитарное образование». Выявлены и сформулированы некоторые из важнейших причин девальвации ценностей гуманистического мировоззрения. Показано, как протекающие сегодня социокультурные и антропологические процессы интерферируют с набирающим силу трендом цифровизации человеческих коммуникаций и действий.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherСамарский государственный технический университетen_US
dc.subjectпубликации ученыхen_US
dc.subjectгуманитарные наукиen_US
dc.subjectфутурологияen_US
dc.subjectкультураen_US
dc.subjectгуманистикаen_US
dc.subjectобразованиеen_US
dc.titleГуманитарные науки и образование в ситуации столкновения с будущим (futureshock)en_US
dc.title.alternativeHumanities and education in the situation of collision with the future (futureshock)en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttps://doi.org/10.17673/vsgtu-phil.2022.3.1-
local.description.annotationThis article examines current issues in contemporary humanities and humanities education in the context of futureshock. It presents a logical analysis of the core categories of the research topic—culture, humanities culture, humanities, and humanities education. It identifies and formulates some of the most important reasons for the devaluation of the values ​​of the humanistic worldview. It demonstrates how current sociocultural and anthropological processes interfere with the growing trend of digitalization of human communications and actions.en_US
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Miskevich_Gumanitarnye.pdf907.91 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.