Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/38226
Title: Инклюзивная практика вовлечения лиц с особыми потребностями в социальные процессы
Authors: Маслова, Е. И.
Keywords: материалы конференций;дополнительное образование;инклюзивное образование
Issue Date: 2019
Publisher: БГУИР
Citation: Маслова, Е. И. Инклюзивная практика вовлечения лиц с особыми потребностями в социальные процессы / Маслова Е. И. // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями: сборник статей III Международной научно-практической конференции, Минск, 5 декабря 2019 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники; редкол. : А. А. Охрименко [и др.]. – Минск: БГУИР, 2019. – С. 68 – 80.
Abstract: This article presents the analysis and generalization of the best pedagogical experience in the organization of an inclusive choir in the state educational institution "center for additional education of children and youth "Contact" Minsk. The paper reveals the relevance of this experience, and presents the system in the form of basic pedagogical actions, the purpose of which is the development of communicative competence of students. Studying the pedagogical experience of inclusive education, conducting a monitoring study, the author came to the conclusion that the implementation of additional education programs with the inclusion of students with disabilities is relevant and in demand at the stage of formation and development of inclusive education in the Republic of Belarus.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/38226
Appears in Collections:Непрерывное профессиональное образование лиц с ограниченными возможностями (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maslova_Inklyuzivnaya.pdf743.39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.