Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4219
Title: Модель дистанционного обучения: возможности философского исследования
Authors: Мащитько, С. М.
Мащитько, О. В.
Issue Date: 2013
Publisher: БГУИР
Citation: Мащитько, С. М. Модель дистанционного обучения: возможности философского исследования / С. М. Мащитько, О. В. Мащитько // Дистанционное обучение – образовательная среда XXI века: материалы VIII международной научно-методической конференции. (Минск, 5–6 декабря 2013 года). – Минск: БГУИР, 2013. – С. 288 - 289.
Abstract: Article is devoted to the analysis of anthropological aspects of model of distance learning. Authors base at the statement that in the focus of attention of pedagogical researches was always and there should be a mutual relation between a pupil and a teacher revealing the mechanism of social continuity. Distance learning is considered from a polemic position of technicism and antitechnicism, from the point of view of E. Rosenstock-Huessy,s language model of learning. The concept of Another, offered in existentialism is also applied.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4219
Appears in Collections:Дистанционное обучение - образовательная среда XXI века (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Модель дистанционного обучения.PDF563.28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.