Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53482
Title: К вопросу необходимости лингво-профессиональной подготовки специалистов технического профиля в современном информационном обществе
Other Titles: To the question of the need for linguistic and professional training of technical specialists in a modern information society
Authors: Самойлова, М. В.
Keywords: материалы конференций;образовательный процесс;лингвистика;образовательная стратегия;образовательные возможности
Issue Date: 2023
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Самойлова, М. В. К вопросу необходимости лингво-профессиональной подготовки специалистов технического профиля в современном информационном обществе = To the question of the need for linguistic and professional training of technical specialists in a modern information society / М. В. Самойлова // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXIX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 19 апреля 2023 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2023. – С. 56–57.
Abstract: Рассматриваются вопросы необходимости изучения иностранного языка в высших учебных заведениях обучающимися технического профиля в условиях развития информационного общества. Выявлены условия успешной лингво-профессиональной подготовки специалистов на начальном этапе обучения. Проанализирована возможность повышения качества лингво-профессиональной подготовки при проведении процесса выравнивания стартовых возможностей, повышающих мотивационную составляющую обучения.
Alternative abstract: The issues of the need to study a foreign language in higher educational institutions by students of a technical profile in the conditions of the development of the information society are considered. The conditions for successful linguo-professional training of specialists at the initial stage of education are revealed. The possibility of improving the quality of linguo-professional training during the process of equalizing starting opportunities, which increase the motivational component of training, is analyzed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53482
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Samoilova_K_Voprosu.pdf521.93 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.