Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10943
Title: Уровневая дифференциация обучения естественнонаучным дисциплинам в техническом университете
Other Titles: Training level differentiation of natural science disciplines at the technical university
Authors: Ясюкевич, Л. В.
Бычек, И. В.
Keywords: публикации ученых;качество образования;химия;образовательные технологии;адаптация;дифференцированное обучение;quality of education;chemistry;educational technology;adaptation;differentiated training
Issue Date: 2016
Publisher: Издательский Дом «Академия Естествознания»
Citation: Ясюкевич, Л. В. Уровневая дифференциация обучения естественнонаучным дисциплинам в техническом университете / Л. В. Ясюкевич, И. В. Бычек // Современные наукоемкие технологии. – 2016. – №10, ч. 1. – С. 417 – 421.
Abstract: Одной из важнейших задач высшего образования является повышение качества профессиональных знаний. Подготовка современного специалиста невозможна без адаптации учебного процесса к каждому конкретному студенту. Настоящая статья посвящена созданию модели методической системы дифференцированного обучения химии с целью повышения качества знаний студентов технического университета. Разработана «система открытой перспективы успеха», позволяющая студентам с различным уровнем базовой подготовки и мотивации выстроить индивидуальную образовательную траекторию и создающая благоприятный эмоциональный фон обучения. Реализация компетентностного подхода к формированию будущего специалиста способствует достижению основной цели высшего образования – подготовке квалифицированного специалиста соответствующего уровня и профиля, конкурентоспособного на рынке труда, свободно владеющего своей профессией и ориентированного в смежных областях деятельности.
Alternative abstract: One of the most important tasks of higher education is to improve the quality of professional knowledge-tions. Preparation of the modern professional is impossible without adapting the learning process to each individual student. This article is dedicated to creating a model of methodical system of differential-rentsirovannogo teaching chemistry to improve the quality of students' knowledge of technical uni-versity. A "system of open prospects for success", which allows students with different levels of basic training and motivation to build individual educational trajectory and create a favorable emotional background of training. The implementation of competence-based approach to the formation of the future expert contributes to achieving the main goals of higher education - the preparation of a qualified professional appropriate level and profile, competitiveness-tion in the labor market, fluent in their profession and based in adjacent areas.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10943
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18091.pdf473.1 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.