Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10980
Title: Поддержка и развитие самоуправления учащихся колледжа
Authors: Парафиянович, Т. А.
Keywords: публикации ученых;качество образования;самоуправление учащихся;педагогическая поддержка;quality and communications;self-learners;pedagogical support
Issue Date: 2016
Publisher: РИПО
Citation: Парафиянович, Т. А. Поддержка и развитие самоуправления учащихся колледжа / Т. А. Парафиянович // Теория и методика профессионального образования: сборник научных статей. – 2016. – Вып. 3. – С. 155 – 160.
Abstract: Обеспечение качества образования предполагает не только усвоение обучающимися знаний, но и создание условий для их личностного и профессионального становления, одним из которых выступает самоуправление учащихся. Актуальной становится проблема педагогической поддержки и развития самоуправления учащихся. В работе определена сущность и содержание педагогической поддержки самоуправления; представлена схема педагогической поддержки самоуправления, в которой выделены уровни, функции, средства, методы и формы.
Alternative abstract: Ensuring the quality of education involves not only mastering the students of knowledge, but also to create conditions for their personal and professional development, one of which acts as students’ self-management. Urgent becomes the problem of pedagogical support and development of students’ self-management. The paper defines the essence and content of pedagogical support of students’ self-management; a diagram of pedagogical support of self-management, which allocated levels, functions, means, methods and forms.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10980
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
podderzka.pdf555.34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.