Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12067
Title: Interpretation of School Geometry Text Using Applied Ontology
Other Titles: Интерпретация текстов школьной геометрии с использованием прикладной онтологии
Authors: Kurbatov, S. S.
Vorobyev, A. B.
Keywords: материалы конференций;geometry;ontology;natural language
Issue Date: 2017
Publisher: БГУИР
Citation: Kurbatov, S. S. Interpretation of School Geometry Text Using Applied Ontology / S. S. Kurbatov, A. B. Vorobyev // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2017) : материалы международной научно-технической конференции (Минск, 16 - 18 февраля 2017 года) / редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2017. – С. 235 – 238.
Abstract: The paper proposed approach to mathematical text interpretation using applied ontology. An experiment on partially automated creating of ontological conception of geometry texts for school was described (Including axioms, theorems and tasks).
Alternative abstract: В работе предложен подход к интерпретации математических текстов с помощью прикладной онтологии. Описан эксперимент по полуавтоматической генерации онтологического представления текстов школьной геометрии. Разработана структура представления в онтологии аксиом, теорем и задач. Представлена схема целостной системы, включающей лингвистическую обработку текста, онтологический решатель и средства визуализации.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12067
Appears in Collections:OSTIS-2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kurbatov_Interpretation.PDF415.1 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.