Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/28521
Title: Проблемы классификаций и типологий в социально-гуманитарном познании
Authors: Александров, В. Л.
Keywords: материалы конференций;логические операции;социальные науки;гуманитарные науки
Issue Date: 2017
Publisher: БГУИР
Citation: Александров, В. Л. Проблемы классификаций и типологий в социально-гуманитарном познании / В. Л. Александров // Дистанционное обучение – образовательная среда XXI века : материалы X международной научно-методической конференции (Минск, 7 - 8 декабря 2017 года). – Минск : БГУИР, 2017. – C. 242.
Abstract: The article analyzes the application of such logical operations as classifications and typologies in social and humanitarian cognition. It concludes that complexity and ambiguity of social reality can be adequately re⫝ected by means of the many-valued logic, rather than classical one. Teachers should take this ambiguity into account when assessing students’ responses.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/28521
Appears in Collections:Дистанционное обучение - образовательная среда XXI века (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aleksandrov_Problemy.PDF344.84 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.