Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33483
Title: Информационные технологии адаптации учебных материалов
Other Titles: Information technologies of educational materials adaptation
Authors: Дударь, З. В.
Шубин, И. Ю.
Козырев, А. Д.
Билозьоров, Д. В.
Keywords: материалы конференций;информационная технология;адаптивная обучающая гипермедиа-система;алгебра конечных предикатов;навигационное правило;минимизация конечных предикатов;adaptive hypermedia;finite algebra predicates;navigation rule;minimization of finite predicates
Issue Date: 2018
Publisher: БГУИР
Citation: Информационные технологии адаптации учебных материалов / З. В. Дударь и др. // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challendes and developments : материалы IХ Международной научно-методической конференции, Минск, 1-2 ноября 2018 года / редкол. : В. А. Богуш [и др.]. – Минск : БГУИР, 2018. – С. 152 – 155.
Abstract: Проведено исследование существующих методов и алгоритмов моделирования, разработки и внедрения компьютерных дидактических систем и возможностей современных мультимедиа-систем в обучении. Проведен выбор математического аппарата алгебры конечных предикатов для определения различных видов навигационных правил для модели обучающей системы, разработаны компоненты системы, обеспечивающие адаптацию к параметрам обучаемого и иной информации, которая является значащей для повышения качества обучения.
Alternative abstract: The purpose of the research is the development of methods and models for constructing of intelligent adaptive hypermedia systems to intensify and enhance the quality of the computerized learning. Main results: it has been developed the method of training and updating knowledge in the field of artificial intelligence to simulate the processes of obtaining knowledge; it has been justified use algebra predicates and predicate operations. It has also been developed a general multilevel model of adaptive learning material, which was described in terms of predicate algebra operations that allows automating the solution of training programs with elements of artificial intelligence.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33483
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы IХ Международной научно-методической конференции (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dudar_Informatsionnyye.PDF338.28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.