Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4103
Title: Methods of indistinct regulation in management problems educational process
Other Titles: Методы нечеткого регулирования в вопросах управления образовательным процессом
Authors: Нишанов, А. Х.
Дощанова, М. Ю.
Мирзаев, Д. А.
Keywords: материалы конференций;Оstis;принятие решений;нечѐткое регулирование;генерирование альтернатив;нечёткая логика;decision-making;an indistinct regulator;generation of alternatives;fuzzification
Issue Date: 2015
Publisher: БГУИР
Citation: Нишанов, А. Х. Методы нечеткого регулирования в вопросах управления образовательным процессом / А. Х. Нишанов, М. Ю. Дощанова, Д. А. Мирзаев // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2015) : материалы V междунар. науч.-техн. конф. (Минск, 19-21 февраля 2015 года)/ редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2015. – С. 365 - 368.
Abstract: In management problems, educational process the big sets of alternatives appear at the decision of the subtasks connected with distribution. In work for them special methods are allocated: the method of generation of set of alternatives-distributions, and of an estimation of alternatives and a conclusion of the unique decision is developed the device of an indistinct regulator is adapted.
Alternative abstract: В задачах управления учебным процессом большие множества альтернатив появляются при решении подзадач, связанных с распределением. В работе для них выделены специальные методы: разработан метод генерации множества альтернатив-распределений, а для оценки альтернатив и вывода единственного решения адаптирован аппарат нечеткого регулятора.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4103
ISBN: 978-985-543-034-7
Appears in Collections:OSTIS-2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nishanov_Methods.PDF375.37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.