Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/43437
Title: Теоретические основы реализации проблемно-ориентированного обучения в образовательном процессе
Authors: Москальцов, О. В.
Русак, Л. Н.
Keywords: материалы конференций;образовательный процесс;проблемно-ориентированное обучение;профессиональная компетентность
Issue Date: 2021
Publisher: БГУИР
Citation: Москальцов, О. В. Теоретические основы реализации проблемно-ориентированного обучения в образовательном процессе / Москальцов О. В., Русак Л. Н. // Качество образовательного процесса: проблемы и пути развития = Quality of the educational process: challenges and ways of development : материалы Международной научно-практической конференции, Минск, 30 апреля 2021 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Ю. Е. Кулешов [и др.]. – Минск : БГУИР, 2021. – С. 72–74.
Abstract: When writing this work, various forms and methods of problem-oriented learning were considered. In this work, we examined the existing concepts of the content of education and made sure that the most relevant in pedagogical and socially significant terms is a model adequate to social experience, closely integrated with the personal and group approach. This model of the content of education is of a projecting nature, since it allows to materialize in the learning process, and ultimately "postpone" in the minds of cadets, scientific and cultural-value foundations, which are unshakable at any stage of human development.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/43437
Appears in Collections:Качество образовательного процесса : проблемы и пути развития (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moskaltsov_Teoreticheskiye.pdf276.13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.