Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/43706
Title: Обучение ИИ игре Flappy Bird с использованием алгоритма нейроэволюции нарастающих топологий
Other Titles: Training AI to play Flappy Bird using neuroevolution of augmenting topologies
Authors: Бруй, Н. М.
Чернышенко, М. С.
Keywords: материалы конференций;нейронная сеть;Python;историческое происхождение;neural network;historical markings
Issue Date: 2021
Publisher: БГУИР
Citation: Бруй, Н. М. Обучение ИИ игре Flappy Bird с использованием алгоритма нейроэволюции нарастающих топологий = Training AI to play Flappy Bird using neuroevolution of augmenting topologies / Н. М. Бруй, М. С. Чернышенко // Электронные системы и технологии : сборник материалов 57-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов БГУИР, Минск, 19-23 апреля 2021 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Д. В. Лихаческий [и др.]. – Минск, 2021. – С. 615–617.
Abstract: Для демонстрации алгоритма нейроэволюции нарастающих топологий NEAT на языке программирования Python написана игра Flappy Bird. Рассмотрена технология обучения нейронных сетей с использованием данного алгоритма, а также преимущества внедрения её в машинное обучение. The game Flappy Bird is written using the Python programming language to demonstrate the NeuroEvolution of Augmenting Topologies algorithm NEAT. The technology of training neural networks using this algorithm is discussed, as well as the advantages of implementing it in machine learning.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/43706
Appears in Collections:Электронные системы и технологии : материалы 57-й конференции аспирантов, магистрантов и студентов (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bruy_Obucheniye.pdf296.71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.