Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48132
Title: Эвристические возможности в образовательном процессе: опыт проекта «Эвристика в физике» при обучении физике студентов технических специальностей
Other Titles: Heuristic opportunities in education: «Heuristics in physics» project experience in physics teaching to engineering students
Authors: Ташлыкова-Бушкевич, И. И.
Турло, А. В.
Дедина, А. В.
Столяр, И. А.
Ничипорчик, П. А.
Keywords: публикации ученых;проблемно-эвристический подход;образовательный процесс;физика;лекционные занятия;внеаудиторная работа;problem-heuristic approach;physics teaching;lectures;extra-curricular activity
Issue Date: 2022
Publisher: Белорусский государственный университет
Citation: Эвристические возможности в образовательном процессе: опыт проекта «Эвристика в физике» при обучении физике студентов технических специальностей = Heuristic opportunities in education: «Heuristics in physics» project experience in physics teaching to engineering students / Ташлыкова-Бушкевич И. И. [и др.] // Университетский педагогический журнал. – 2022. – № 1. – С. 32–42.
Abstract: Раскрывается эвристический потенциал применения проблемно-эвристического подхода в образовательном процессе классического университета. Представлены результаты реализации добровольного образовательного проекта «Эвристика в физике» (автор – И. И. Ташлыкова-Бушкевич), в рамках которого в учебный процесс были внедрены технологии организации лекционных занятий по физике. Анализируется успешность адаптации эвристической образовательной деятельности студентов к информационно-образовательной среде учреждения высшего образования.
Alternative abstract: The work reveals the heuristic potential of the problem-heuristic approach in the educational process of a classical university. The results of realisation of educational volunteer project «Heuristics in physics» (author is I. I. Tashlykova-Bushkevich) are presented, within its framework a pilot implementation of the technology of organisation of lectures on physics is undertaken into the educational process. The success of tailoring of the heuristic educational activities of students to the informational and educational environment of the university is analysed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48132
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tashlykova_Bushkevich_Evristicheskiye.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.