Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48631
Title: Эффективность негативных эмоций в маркетинге
Other Titles: The power of negative emotions in marketing
Authors: Алдошкина, Д. С.
Нгуен, Ф. Н.
Keywords: материалы конференций;маркетинг;маркетинговые коммуникации;реклама;scandalous marketing;survey;advertising effectiveness
Issue Date: 2022
Publisher: БГУИР
Citation: Алдошкина, Д. С. Эффективность негативных эмоций в маркетинге = The power of negative emotions in marketing / Алдошкина Д. С., Нгуен Ф. Н. // Проблемы экономики и информационных технологий : сборник тезисов и статей докладов 58-ой научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов БГУИР, Минск, 18–22 апреля 2022 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники. – Минск, 2022. – С. 121–123.
Abstract: В жизни, в новостях, на работе люди сильнее реагируют на негативную составляющую, что учитывается и при разработке мероприятий в сфере маркетинговых коммуникаций многих предприятий. “Скандальный” маркетинг считается мощным оружием продвижения, в основе которого, как правило, лежат скандалы, конфликты, негатив, противоречивая и неоднозначная информация, привлекающая внимание широкого круга общественности.
Alternative abstract: People react stronger to negative things in life, in the news, at work. This fact is taken into account during marketing communications activities development for many enterprises. “Scandalous” marketing is considered to be a powerful promotional weapon, which is based on scandals, conflicts, negative, contradictory and ambiguous information that attracts the attention of a wide range of public.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48631
Appears in Collections:Проблемы экономики и информационных технологий : материалы 58-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aldoshkin_Effektivnost.pdf529.25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.