Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48741
Title: Цифровизация торговли как фактор развития экспортного потенциала Республики Беларусь
Other Titles: Digitalization of Trade as a Factor of Development of Export Potential of the Republic of Belarus
Authors: Юрова, Н. В
Keywords: цифровая трансформация;цифровизация;цифровая торговля;электронный документооборот;экспортный потенциал;Беларусь
Issue Date: 2020
Publisher: ГИАЦ
Citation: Юрова, Н. В. Цифровизация торговли как фактор развития экспортного потенциала Республики Беларусь = Digitalization of Trade as a Factor of Development of Export Potential of the Republic of Belarus / Юрова Н. В. // Цифровая трансформация. – 2020. – № 1(10). – С. 5–13. – DOI : https://doi.org/10.38086/2522-9613-2020-1-5-13.
Abstract: Цель статьи – показать, как процесс цифровизации торговли может привести к развитию экспортного потенциала Республики Беларусь. В статье раскрыты теоретические подходы к цифровизации торговли как сочетанию традиционных и новых цифровых моделей взаимодействия покупателя и продавца. Автором представлены объем, товарная и географическая структуры внешней торговли Республики Беларусь, перечислены приоритеты и выявлены основные перспективы развития экспорта с применением современных цифровых платформ и появлением новых товаров и услуг. Указаны преимущества безбумажной торговли и необходимость реализации основных положений Национальной стратегии устойчивого социально-экономического развития Республики Беларусь. На основе анализа процессов цифровой трансформации белорусской торговли автором предложены пути развития экспортного потенциала Республики Беларусь.
Alternative abstract: The purpose of the article is to show how the digitalization of trade can lead to the development of the export potential of the Republic of Belarus. The article discloses theoretical approaches to digitalization of trade as a combination of traditional and new digital models of interaction between buyer and seller. The author presents the volume, commodity and geographical structure of foreign trade of the Republic of Belarus, lists the priorities and identifies the main prospects for the development of exports using modern digital platforms and the emergence of new digital goods and services. The advantages of paperless trade and the need to implement the main provisions of National Strategy for Sustainable Socio-Economic Development of the Republic of Belarus are indicated. The author proposes the ways of development of the export potential of the Republic of Belarus witch based on an analysis of the processes of digital transformation of Belarusian trade.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48741
Appears in Collections:№ 1(10)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yurova_Tsifrovizatsiya.pdf449.59 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.