Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49013
Title: Advertising: who decides what you buy?
Other Titles: Реклама: кто решает, что вам покупать?
Authors: Ermachenok, K. D.
Keywords: материалы конференций;advertising;marketing;purchase decision making
Issue Date: 2022
Publisher: БГУИР
Citation: Ermachenok, K. D. Advertising: who decides what you buy? = Реклама: кто решает, что вам покупать? / Ermachenok K. D. // Научная конференция учащихся колледжа : материалы 58-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов БГУИР, Минск, 18–22 апреля 2022 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники, Минский радиотехнический колледж ; редкол.: В. В. Шаталова [и др.]. – Минск : БГУИР, 2022. – С. 265–267.
Abstract: Advertisements are very much a feature of everyday life in modern society. Everyone is a consumer of goods or services. What is impact in advertising? How can we avoid the impact of aggressive advertising on our buying decision? Decision-making is one of the most complex mechanisms of human thinking as different factors and activities influence it with different results. This research reveals the main purposes of advertising, its influence on human senses, and finds out the effective «tricks» which affect adult and adolescent consumers. Knowledge of issues related to buyers' behavior in the market and the impact of advertising on people allows you to tailor your own marketing plans. On the basis of the survey we made a comparative analysis of the advertising impact on teens and adults. Practical outcomes of our research are an elaborated set of tips for teen buyers, which will help them to avoid wasting money, and our own advertisement based on the key qualities of smart advertising which were identified during the study.
Alternative abstract: Реклама в значительной степени является элементом повседневной жизни в современном обществе. Каждый из нас оказывается потребителем товаров или услуг. Каково воздействие рекламы на поведение потребителя? Как мы можем избежать влияния агрессивной рекламы на наш покупательский выбор? Принятие решений – это один из самых сложных механизмов человеческого мышления, поскольку различные факторы и виды деятельности влияют на него с различными результатами. Знание вопросов, связанных с поведением покупателей на рынке и влиянием рекламы на людей, позволяет адаптировать свои собственные маркетинговые планы. Данное исследование раскрывает основные цели рекламы, ее влияние на человеческие чувства, и выявляет эффективные уловки, воздействующие на поведение покупателей. На базе проведенного опроса был сделан сравнительный анализ эффективности влияния рекламы на взрослых и подростков. Практический результат нашей работы - это перечень советов для юных покупателей, которые помогут избежать напрасных денежных трат, и наша собственная реклама, созданная на основе выявленных в процессе исследования ключевых критериев умного маркетинга.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49013
Appears in Collections:Научная конференция учащихся колледжа : материалы 58-й научной конференции (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ermachenok_Advertising.pdf354.71 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.