https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49173| Title: | Особенности преподавания русского языка как иностранного китайской аудитории в условиях взаимодействия разных культур |
| Other Titles: | Features of teaching russian as a foreign language to a chinese audience in the context of interaction between different cultures |
| Authors: | Петрова, Н. Е. Сычёва, Е. C. |
| Keywords: | публикации ученых;русский язык;иностранные языки;межкультурная коммуникация;электронные образовательные ресурсы |
| Issue Date: | 2022 |
| Publisher: | Барановичский государственный университет |
| Citation: | Петрова, Н. Е. Особенности преподавания русского языка как иностранного китайской аудитории в условиях взаимодействия разных культур = Features of teaching russian as a foreign language to a chinese audience in the context of interaction between different cultures / Н. Е. Петрова, Е. C. Сычёва // Беларусь и Китай: многовекторность сотрудничества : сборник статей по результатам V Научно-практического круглого стола, Барановичи, 22 марта 2022 г. / Барановичский государственный университет ; редкол.: В. В. Климук [и др.]. – Барановичи : БарГУ, 2022. – С. 27–29. |
| Abstract: | В работе определяется влияние социокультурных факторов на изучение русского языка как иностранного (РКИ) китайской аудиторией. Рассматриваются особенности её обучения РКИ в условиях Беларуси, где китайские студенты сталкиваются с взаимодействием трёх культур: родной, изучаемой русской и белорусской. Формулируются рекомендации по созданию эффективных электронных образовательных ресурсов для изучения русского языка китайскими обучающимися. |
| Alternative abstract: | The article defines the influence of socio-cultural factors on the study of Russian as a foreign language by the Chinese audience. The research considers the peculiarities of teaching Chinese students in Belarus, where Chinese students face the interaction of three cultures: native, studied Russian and Belarusian. Recommendations are formulated for the creation of effective electronic educational resources for learning the Russian language by Chinese students. The article defines the influence of socio-cultural factors on the study of Russian as a foreign language by the Chinese audience. The research considers the peculiarities of teaching Chinese students in Belarus, where Chinese students face the interaction of three cultures: native, studied Russian and Belarusian. Recommendations are formulated for the creation of effective electronic educational resources for learning the Russian language by Chinese students. |
| URI: | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49173 |
| Appears in Collections: | Публикации в изданиях Республики Беларусь |
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Petrova_Osobennostі.pdf | 290.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.