Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49173
Title: Особенности преподавания русского языка как иностранного китайской аудитории в условиях взаимодействия разных культур
Other Titles: Features of teaching russian as a foreign language to a chinese audience in the context of interaction between different cultures
Authors: Петрова, Н. Е.
Сычёва, Е. C.
Keywords: публикации ученых;русский язык;иностранные языки;межкультурная коммуникация;электронные образовательные ресурсы
Issue Date: 2022
Publisher: Барановичский государственный университет
Citation: Петрова, Н. Е. Особенности преподавания русского языка как иностранного китайской аудитории в условиях взаимодействия разных культур = Features of teaching russian as a foreign language to a chinese audience in the context of interaction between different cultures / Н. Е. Петрова, Е. C. Сычёва // Беларусь и Китай: многовекторность сотрудничества : сборник статей по результатам V Научно-практического круглого стола, Барановичи, 22 марта 2022 г. / Барановичский государственный университет ; редкол.: В. В. Климук [и др.]. – Барановичи : БарГУ, 2022. – С. 27–29.
Abstract: В работе определяется влияние социокультурных факторов на изучение русского языка как иностранного (РКИ) китайской аудиторией. Рассматриваются особенности её обучения РКИ в условиях Беларуси, где китайские студенты сталкиваются с взаимодействием трёх культур: родной, изучаемой русской и белорусской. Формулируются рекомендации по созданию эффективных электронных образовательных ресурсов для изучения русского языка китайскими обучающимися.
Alternative abstract: The article defines the influence of socio-cultural factors on the study of Russian as a foreign language by the Chinese audience. The research considers the peculiarities of teaching Chinese students in Belarus, where Chinese students face the interaction of three cultures: native, studied Russian and Belarusian. Recommendations are formulated for the creation of effective electronic educational resources for learning the Russian language by Chinese students.
The article defines the influence of socio-cultural factors on the study of Russian as a foreign language by the Chinese audience. The research considers the peculiarities of teaching Chinese students in Belarus, where Chinese students face the interaction of three cultures: native, studied Russian and Belarusian. Recommendations are formulated for the creation of effective electronic educational resources for learning the Russian language by Chinese students.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49173
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petrova_Osobennostі.pdf290.45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.