Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49183
Title: Содержание обучения русскому языку как иностранному в неязыковом вузе по направлениям современной информатики
Other Titles: The content of teaching Russian as a foreign language in a nonlinguistic university in the areas of modern informatics
Authors: Петрова, Н. Е.
Keywords: публикации ученых;русский язык;иностранные языки;профессионально ориентированное обучение;лексическая работа;информатика
Issue Date: 2022
Publisher: Военная академия войсковой противовоздушной обороны им. А. М. Василевского
Citation: Петрова, Н. Е. Содержание обучения русскому языку как иностранному в неязыковом вузе по направлениям современной информатики = The content of teaching Russian as a foreign language in a nonlinguistic university in the areas of modern informatics / Петрова Н. Е. // Актуальные проблемы преподавания гуманитарных дисциплин : сборник научных статей / Военная академия войсковой противовоздушной обороны Вооруженных Сил Российской Федерации им. А. М. Василевского ; под ред. В. Н. Селедцовой, Н. В. Бубновой. – Смоленск , 2022. – С. 157–162.
Abstract: В статье рассматриваются особенности профессионально ориентированного обучения русскому языку как иностранному (РКИ) студентов технических вузов по направлениям современной информатики. Исследуются вопросы эффективного изучения норм русскоязычного академического дискурса, специальной технической лексики, а также проблемы формирования речевых компетенций в учебно-профессиональной среде. Перечислены преимущества в использовании такого результативного в профессионально-ориентированном обучении приёма, как метод проекта.
Alternative abstract: The article discusses the features of professionally oriented teaching Russian as a foreign language (RFL) to students of technical universities in the areas of modern informatics. The issues of effective study of the norms of the Russian-language academic discourse, special technical vocabulary, as well as the problems of the formation of speech competencies in the educational and professional environment are investigated. The advantages of using such an effective technique in professionally oriented education as a project method are listed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49183
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pyatrova_Soderjanіe.pdf268.24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.