Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49419
Title: On the issue of priorities of the new educational paradigm
Other Titles: К проблеме приоритетов новой образовательной парадигмы
Authors: Miskevich, V. I.
Keywords: материалы конференций;upbringing;softskills;education
Issue Date: 2022
Publisher: БГУИР
Citation: Miskevich, V. I. On the issue of priorities of the new educational paradigm = К проблеме приоритетов новой образовательной парадигмы / V. I. Miskevich // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challenges and developments : материалы ХI Международной научно-методической конференции, Минск, 24 ноября 2022 года / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники. – Минск : БГУИР, 2022. – С. 115–119.
Abstract: The article deals with the problems of forming a new paradigm of education related to the digital transformation of society. The importance of humanitarian education in the context of modern challenges is emphasized. The thesis of the need for the formation and enrichment of competitive human capital as a constant of ensuring the sovereignty of the country in the modern world is substantiated.
Alternative abstract: В статье рассматриваются проблемы формирования новой парадигмы образования, связанные с цифровой трансформацией социума. Подчеркивается важность гуманитарного образования в контексте вызовов современности. Обосновывается тезис о необходимости формирования и обогащения конкурентоспособного человеческого капитала как константы обеспечения суверенитета страны в современном мире.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49419
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы ХI Международной научно-методической конференции (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
+Miskevich_Kprobleme.pdf338.61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.