Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52129
Title: Тенденции, перспективы и кадровое обеспечение цифровой трансформации маркетинга: от интернет-маркетинга к МарТеху
Other Titles: Trends, Prospects and Staffing for Digital Marketing Transformation: from Internet Marketing to MarTech
Authors: Марахина, И. В.
Пархименко, В. А.
Keywords: цифровая трансформация;цифровой маркетинг;веб-аналитика;МарТех;интернетизация;цифровая экономика
Issue Date: 2023
Publisher: БГУИР
Citation: Марахина, И. В. Тенденции, перспективы и кадровое обеспечение цифровой трансформации маркетинга: от интернет-маркетинга к МарТеху = Trends, Prospects and Staffing for Digital Marketing Transformation: from Internet Marketing to MarTech / И. В. Марахина, В. А. Пархименко // Цифровая трансформация. – 2023. – Т. 29, № 2. – С. 5–12.
Abstract: В статье обосновывается значимость обеспечения эффективности и конкурентоспособности сайтов белорусских организаций в условиях активного развития цифровой экономики и интернетизации. Проведенное исследование показало, что для Беларуси характерен не только количественный рост сайтов у организаций, но и рост их функциональности и сложности, при которых автоматизируется все больше процессов, а пользователи все больше действий выполняют онлайн. Критически важной в таких условиях является реализация возможностей цифрового маркетинга и веб-аналитики, а также такого нового уровня цифровой трансформации маркетинга, как МарТех-системы и решения. В то же время для этого компетенций SEO-специалистов, которые традиционно решали вопросы продвижения сайтов в интернете, недостаточно. Предлагается переход в Республике Беларусь к профессионалам нового формата – специалистам по технологиям цифрового маркетинга и веб-аналитики, что будет направлено на обеспечение растущей потребности национальной экономики.
Alternative abstract: The article substantiates the importance of ensuring the efficiency and competitiveness of the websites of Belarusian organizations in the context of the active development of the digital economy and internetization. The study showed that Belarus is characterized not only by the quantitative growth of organizations’ websites, butalso by the growth of their functionality and complexity, in which more and more processes are automated, and users perform more and more actions online. In such conditions the implementation of the possibilities of digital marketing and web analytics, as well as a new level of digital transformation of marketing such as MarTech- (MarTech) systems and solutions is critical. At the same time, the competencies of SEO specialists, who traditionally deal with the issues of website promotion on the Internet, are not enough for this. The authors propose a transition of specialists in the Republic of Belarus to a new format – specialists in digital marketing technologies and web analytics, which will be aimed at meeting the growing needs of the national economy.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52129
DOI: http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2023-29-2-5-12
Appears in Collections:Том 29, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marahina_Tendencii.pdf542.25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.