Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53426
Title: Исследование влияния процесса информатизации на развитие познавательной деятельности курсантов в процессе обучения математике
Other Titles: Investigation of the informatization process on the development of cognitive activity of cadets in the process of teaching mathematics
Authors: Каменецкая, Н. В.
Дурягин, Я. Ю.
Keywords: материалы конференций;образовательный процесс;математика;информатизация
Issue Date: 2023
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Каменецкая, Н. В. Исследование влияния процесса информатизации на развитие познавательной деятельности курсантов в процессе обучения математике = Investigation of the informatization process on the development of cognitive activity of cadets in the process of teaching mathematics / Н. В. Каменецкая, Я. Ю. Дурягин // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXIX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 19 апреля 2023 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2023. – С. 132–135.
Abstract: В статье исследуется влияние процесса информатизации на развитие познавательной деятельности курсантов в процессе обучения математике. Предлагаются направления для внедрения в учебный процесс различных методов, позволяющих успешно решать проблему повышения творческой активности курсантов, организовывать их познавательную деятельность в широком спектре учебных и научных вопросов. Сравниваются два альтернативных направления компьютеризации процесса обучения математике.
Alternative abstract: The article examines the influence of the informatization process on the development of cognitive activity of cadets in the process of teaching mathematics. Directions are proposed for the introduction of various methods into the educational process that allow successfully solving the problem of increasing the creative activity of cadets, organizing their cognitive activities in a wide range of educational and scientific issues. Two alternative directions of computerization of the process of teaching mathematics are compared.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53426
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kameneckaya_Issledovanie.pdf535.35 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.