Title: | Методика формирования практических заданий по дисциплине «Данные и визуальная аналитика» в рамках магистерской программы «Инженерия данных и компьютерные технологии» |
Other Titles: | Approach to the formation of practical tasks for conducting practices in the discipline "Data Visualization" within the framework of the master's program "Information Systems and Technologies" |
Authors: | Кузнецов, М. Д. |
Keywords: | материалы конференций;образовательный процесс;практические занятия;методические указания;магистерские программы;визуализация данных |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ» |
Citation: | Кузнецов, М. Д. Методика формирования практических заданий по дисциплине «Данные и визуальная аналитика» в рамках магистерской программы «Инженерия данных и компьютерные технологии» = Approach to the formation of practical tasks for conducting practices in the discipline "Data Visualization" within the framework of the master's program "Information Systems and Technologies" / М. Д. Кузнецов // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXIX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 19 апреля 2023 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2023. – С. 40–42. |
Abstract: | В работе рассматривается опыт разработки учебно-методических материалов для дисциплины «Данная и визуальная аналитика». Представляются возможные темы практических работ,
детально рассматривается практическая работа, посвященная разработке методики визуализации
многомерных данных. Обсуждается структура практической работы и обосновывается выбор библиотеки визуализации данных. |
Alternative abstract: | The paper discusses the experience of forming methodological materials for the discipline "Data Visualization" using the technique of visualizing multidimensional data of Chernov's faces and the Matplotlib
software package for students of the master's program in the field of "Information Systems and Technologies".
The choice of the used visualization technique and visualization library is substantiated. The strengths and weaknesses of the visualization technique are given, the ways of stimulating the process of studying the discipline are described. |
URI: | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53446 |
Appears in Collections: | Современное образование: содержание, технологии, качество (2023)
|