Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53643
Title: О преодолении сложностей адаптации студентов африканских республик при изучении математических дисциплин
Other Titles: On overcoming the difficulties of adaptation of students of the african republics in the study of mathematical disciplines
Authors: Беленкова, Ж. Т.
Keywords: материалы конференций;образовательный процесс;математический язык;иностранные студенты
Issue Date: 2023
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Беленкова, Ж. Т. О преодолении сложностей адаптации студентов африканских республик при изучении математических дисциплин = On overcoming the difficulties of adaptation of students of the african republics in the study of mathematical disciplines / Ж. Т. Беленкова // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXIX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 19 апреля 2023 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2023. – С. 366–367.
Abstract: В последние годы в России стало обучаться много иностранных студентов, в том числе и из стран Африканского континента. С учетом огромных различий в климате, культуре, традициях и языках период адаптации таких студентов проходит с большими трудностями. С целью оказания помощи гражданам африканских республик для преодоления проблемы освоения математических дисциплин в ходе их обучения инженерным специальностям, автором статьи ведется работа над изменением методических подходов к изложению материалов дисциплин математического цикла и формах контроля их усвоения.
Alternative abstract: In recent years, many foreign students have begun to study in Russia, including those from the countries of the African continent. Given the huge differences in climate, culture, traditions and languages, the period of adaptation of such students passes with great difficulty. In order to help the citizens of African republics to overcome the problem of mastering mathematical disciplines in the course of their education in engineering specialties, the author of the article is working on changing the methodological approaches to the presentation of the materials of the disciplines of the mathematical cycle and the forms of monitoring their assimilation.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53643
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Belenkova_O_preodolenii+.pdf515.91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.