Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54043
Title: Методологические проблемы инновационной педагогики в философии математического образования
Other Titles: Methodological problems of innovation pedagogy in the philosophy of mathematical education
Authors: Михайлова, Н. В.
Keywords: публикации ученых;математическое образование;методологические проблемы;инновационная педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Издательство АЭО
Citation: Михайлова, Н. В. Методологические проблемы инновационной педагогики в философии математического образования = Methodological problems of innovation pedagogy in the philosophy of mathematical education / Н. В. Михайлова // Инновации в образовании. – 2023. – № 6. – С. 5–14.
Abstract: Проблемное поле философии математического образования включает в себя методологическое осмысление аспектов университетского образования, определяющих понятийное основание процесса обучения высшей математике. В статье показывается, что, с точки зрения инновационной педагогики, студенты инженерных специальностей, изучающие курс высшей математики, практически рассматриваются как заинтересованные в математическом образовании творческие личности.
Alternative abstract: Th e problematic fi eld of philosophy of mathematical education includes a methodological understanding of aspects of university education that determine the conceptual basis for the learning process of higher mathematics. Innovative pedagogy considers engineering students studying the course of higher mathematics as creative individuals interested in mathematical education.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54043
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mihajlova_Metodologicheskie.pdf108.47 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.