Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54767
Title: Направления использования инструментария Big Data на рынке образовательных услуг
Other Titles: Directions for using Big Data tools in the education market
Authors: Князькова, В. С.
Keywords: материалы конференций;информационные технологии;образовательные платформы;рынок образовательных услуг
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Князькова, В. С. Направления использования инструментария Big Data на рынке образовательных услуг = Directions for using Big Data tools in the education market / В. С. Князькова // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей X Международной научно-практической конференции, Минск, 13 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2024. – С. 219–222.
Abstract: Современные информационные технологии позволяют получать, хранить, анализировать большое число данных, что может быть использовано агентами рынка образовательных услуг в целях максимизации социально-экономического эффекта. Исследованы факторы, влияющие на развитие Big Data на рынке образовательных услуг. Предложена базовая модель использования инструментария Big Data в учреждении образования.
Alternative abstract: Modern information technologies make it possible to receive, store, and analyze a large number of data, which can be used by agents of the education market in order to maximize the socio-economic effect. The factors influencing the development of Big Data in the education market have been studied. A basic model for using Big Data tools in an educational institution is proposed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54767
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей : в 2 ч. (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Knyaz'kova_Napravleniya.pdf492.74 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.