Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54797
Title: Преобразующее влияние Big Data и Advanced Analytics на образовательные стратегии
Other Titles: Transformative impact of Big Data and Advanced Analytics on educational strategies
Authors: Верняховская, В. В.
Раптунович, О. М.
Keywords: материалы конференций;информационные технологии;учебный процесс;персональные данные
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Верняховская, В. В. Преобразующее влияние Big Data и Advanced Analytics на образовательные стратегии = Transformative impact of Big Data and Advanced Analytics on educational strategies / В. В. Верняховская, О. М. Раптунович // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей X Международной научно-практической конференции, Минск, 13 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2024. – С. 301–303.
Abstract: В данной статье рассматривается преобразующее влияние Big Data и Advanced Analytics на образовательные стратегии. Мы проанализируем способы применения данных для персонализации образования и выявления ключевых факторов успеха в учебном процессе. Кроме того, рассмотрим этические аспекты работы с большим объемом персональных данных студентов.
Alternative abstract: Transformative impact of Big Data and Advanced Analytics on educational strategies are examined in the paper. It explores the ways how data can be used to personalize education and identify key success factors in the learning process. Ethical aspects of working with a large amount of personal data of students are considered.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54797
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей : в 2 ч. (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vernyahovskaya_Preobrazuyushchie.pdf255.23 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.