Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54861
Title: Этические и социальные аспекты использования Big Data в современном образовании
Other Titles: Ethical and social aspects of using Big Data in modern education
Authors: Корбит, П. А.
Шепелевский, Я. Е.
Keywords: материалы конференций;цифровые технологии;Big Data;вычислительная педагогика;образовательный процесс
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Корбит, П. А. Этические и социальные аспекты использования Big Data в современном образовании = Ethical and social aspects of using Big Data in modern education / П. А. Корбит, Я. Е. Шепелевский // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей X Международной научно-практической конференции, Минск, 13 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 2 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2024. – С. 280–285.
Abstract: В статье рассматриваются этические и социальные аспекты применения больших данных в образовании, обсуждаются потенциал и проблемы использования данных в образовательном процессе. Автор анализирует, как большие данные могут улучшить качество образования, определяя уязвимости и адаптируя образовательный опыт. Также представлены методики и инструменты для анализа больших данных, а также проблемы, с которыми сталкиваются организации при их использовании, включая вопросы доступа, потери данных и конфиденциальности. Статья также затрагивает инновации в образовании через большие данные и развитие вычислительной педагогики как научно-инженерной дисциплины. Кроме того, обсуждается роль компьютерных систем в образовании и их возможности для экономии времени на поиск информации и преодоления образовательного неравенства.
Alternative abstract: The article examines the ethical and social aspects of the use of big data in education, discusses the potential and problems of using data in the educational process. The author analyzes how big data can improve the quality of education by identifying vulnerabilities and adapting educational experiences. Techniques and tools for analyzing big data are also presented, as well as the problems faced by organizations when using them, including issues of access, data loss and privacy. The article also touches on innovations in education through big data and the development of computational pedagogy as a scientific and engineering discipline. In addition, the role of computer systems in education and their possibilities for saving time on information retrieval and overcoming educational inequality are discussed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54861
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей : в 2 ч. (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korbit_Ethical.pdf299.67 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.