Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54971
Title: Методические особенности реализации программ дополнительного профессионального образования как средства оперативного устранения квалификационных дефицитов
Other Titles: Methodological features of implementing additional professional education programs as a means of operatively eliminating qualification deficities
Authors: Матына, Л. И.
Олейник, С. П.
Keywords: материалы конференций;инженерное образование;методики обучения;повышение квалификации;дополнительное образование;профессиональная переподготовка
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Матына, Л. И. Методические особенности реализации программ дополнительного профессионального образования как средства оперативного устранения квалификационных дефицитов = Methodological features of implementing additional professional education programs as a means of operatively eliminating qualification deficities / Л. И. Матына, С. П. Олейник // Инженерное образование в цифровом обществе : материалы Международной научно-методической конференции, Минск, 14 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Е. Н. Шнейдеров [и др.]. – Минск, 2024. – С. 246–247.
Abstract: Приведены некоторые подходы и методические особенности организации обучения по дополнительным программам профессиональной переподготовки и повышения квалификации для оперативной ликвидации квалификационных дефицитов. Рассмотрены особенности построения образовательного процесса для слушателей взрослой категории. Обоснована необходимость привлечения преподавателями системы дополнительного профессионального образования методов педагогической психологии для повышения эффективности усвоения слушателями образовательного контента.
Alternative abstract: Some approaches and methodological features of organizing training under additional programs of professional retraining and advanced training for the rapid elimination of qualification gaps are presented. The features of constructing the educational process for adult students are considered. The need for teachers of the system of additional professional education to involve methods of educational psychology in order to increase the effectiveness of students’ assimilation of educational content is substantiated.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54971
Appears in Collections:Инженерное образование в цифровом обществе (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Matyna_Metodicheskie.pdf229.29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.