Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55098
Title: Психологические особенности использования искусственного интеллекта в образовательном процессе
Other Titles: Psychological features of the use of artificial intelligence in the educational process
Authors: Сорока, А. А.
Keywords: материалы конференций;инженерное образование;искусственный интеллект;образовательный процесс;цифровая мобилизация;AIED
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Сорока, А. А. Психологические особенности использования искусственного интеллекта в образовательном процессе = Psychological features of the use of artificial intelligence in the educational process / А. А. Сорока // Инженерное образование в цифровом обществе : материалы Международной научно-методической конференции, Минск, 14 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 2 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Е. Н. Шнейдеров [и др.]. – Минск, 2024. – С. 311–313.
Abstract: Рассмотрены психологические особенности, имеющие свое проявление при внедрении искусственного интеллекта в образовательный процесс и сопутствующие психологические феномены и эффекты, детерминированные взаимодействием студентов и преподавателей с инновационными технологиями на базе искусственного интеллекта.
Alternative abstract: The psychological characteristics that manifest themselves during the introduction of artificial intelligence into the educa tional process and the accompanying psychological phenomena and effects determined by the interaction of students and teachers with innovative technologies based on artificial intelligence are considered.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55098
Appears in Collections:Инженерное образование в цифровом обществе (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Soroka_Psychological_features.pdf237.2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.