Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55667
Title: Исследование учебной мотивации студентов бакалавриата технического вуза
Other Titles: Research of educational motivation of undergraduate students of a technical university
Authors: Бабаева, Н. М.
Симонова, Е. В.
Keywords: материалы конференций;образовательный процесс;учебная мотивация
Issue Date: 2024
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Бабаев, Н. М. Исследование учебной мотивации студентов бакалавриата технического вуза = Research of educational motivation of undergraduate students of a technical university / Н. М. Бабаева, Е. В. Симонова // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 12 апреля 2024 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2024. – С. 354–356.
Abstract: Представлены результаты изучения учебной мотивации студентов-социологов III курса бакалавриата технического вуза. Обсуждается проблема низкого уровня мотивации получения знаний, мотивации освоения профессии, мотивации получения диплома. Сформулированы возможные причины обеднения мотивационной сферы студентов, даны рекомендации субъектам образовательного процесса.
Alternative abstract: The results of a study of the educational motivation of third-year sociology students at a technical university are presented. The problem of low level of motivation for acquiring knowledge, motivation for mastering a profession, and motivation for obtaining a diploma is discussed. Possible reasons for the impoverishment of the motivational sphere of students are formulated, and recommendations are given to subjects of the educational process.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55667
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Babaeva_Issledovanie.pdf337.31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.