Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМихайлова, Н. В.-
dc.coverage.spatialОмскen_US
dc.date.accessioned2024-06-12T06:00:22Z-
dc.date.available2024-06-12T06:00:22Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationМихайлова, Н. В. Философски-методологический анализ генезиса обоснования современной математики = Philosophical and methodological analysis of the genesis of the foundation of modern mathematics / Н. В. Михайлова // Математические структуры и моделирование. – 2024. – № 2(70). – С. 13–20.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56058-
dc.description.abstractВ статье доказывается тезис о необходимости нового системно-методологического подхода к проблеме обоснования современной математики на основе раскрытия продуктивности основных направлений обоснования и экспликации недостаточности методологических предпосылок программ формализма и интуиционизма в приращении математического знания. Опираясь на синтез различных аспектов математической реальности для целостного обоснования познавательных теорий математики, автор обращается за помощью к реальному системному развитию направлений математики в контексте единства современной математики.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherОмский государственный университетen_US
dc.subjectпубликации ученыхen_US
dc.subjectматематикаen_US
dc.subjectфилософско-методологический анализen_US
dc.subjectматематическое обоснованиеen_US
dc.titleФилософски-методологический анализ генезиса обоснования современной математикиen_US
dc.title.alternativePhilosophical and methodological analysis of the genesis of the foundation of modern mathematicsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOI10.24147/2222-8772.2024.2.13-20-
local.description.annotationThe thesis is substantiated about the need for a new systemic methodological approach to the problem of substantiating modern mathematics, based on revealing the productivity of the main directions of justification and explication of the insufficiency of methodological prerequisites for formation programs malism and intuitionism in the increment ofmathematical knowledge. Leaning on for a holistic substantiation of cognitive theories of mathematics, for the synthesis of personal aspects of mathematical reality, the author seeks help from real systematic development of areas of mathematics in the context of a unified aspects of modern mathematics.en_US
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mihajlova_Filosofsko_metodologicheskij.pdf147.14 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.