Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58588
Title: Развитие понятийного аппарата цифровой трансформации высшей школы
Authors: Позняк, Т.
Keywords: публикации ученых;цифровизация;высшее образование;трансформация
Issue Date: 2023
Publisher: НАН Беларуси
Citation: Позняк, Т. Развитие понятийного аппарата цифровой трансформации высшей школы // Наука и инновации. – 2023. – № 12. – С. 63–67.
Abstract: Предложен сравнительный анализ существующих определений цифровой трансформации высшей школы, приведен результат авторского исследования и вывод о содержании данного понятия. Выявлены направления цифровых изменений, наблюдаемых в образовательном секторе, и их ориентированность в рамках означенной темы. Выделены наименее и наиболее часто встречаемые траектории цифровизации образования.
Alternative abstract: A comparative analysis of existing definitions of digital transformation of higher education is proposed, the result of the author's research and a conclusion about the content of this concept are given. The directions of digital changes observed in the educational sector and their orientation within the framework of the designated topic are identified.The least and most common trajectories of digitalization of education are highlighted.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58588
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Poznyak_Razvitie.pdf318.13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.