Title: | Intelligent semantic educational system: purpose and structure |
Other Titles: | Интеллектуальная семантическая образовательная система: назначение и структура |
Authors: | Kazlova, A. I. |
Keywords: | материалы конференций;educational system;interoperability;multi-agent system |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | БГУИР |
Citation: | Kazlova, A. I. Intelligent semantic educational system: purpose and structure = Интеллектуальная семантическая образовательная система: назначение и структура / A. I. Kazlova // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS) : сборник научных трудов / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. В. Голенков [и др.]. – Минск, 2025. – Вып. 9. – С. 287–292. |
Abstract: | In the article, the purpose and the structure of national intelligent educational system is considered. The properties and some requirements to the system along with the structural layers content are proposed. The system is plotted as interoperable, adaptive, multi-agent, each of the agents having its’ own personal assistant as an intelligent subsystem to provide self-monitoring, control and establishing connections and communications within the system and with the third parties. The obtained results will allow determining the direction for development of intelligent educational system of national level as well as the subsystems and their educational content by means of the artificial intelligence technologies. |
Alternative abstract: | В работе рассматривается назначение и структура национальной интеллектуальной образовательной системы. Предложены свойства системы и некоторые требования, которым она должна удовлетворять, а
также содержание её структурных слоев. Система строится как интероперабельная, адаптивная, многоагентная, каждый из агентов которой имеет своего персонального помощника (ассистента) в качестве интеллектуальной подсистемы для обеспечения самоконтроля, управления и установления связей и коммуникаций внутри системы и с другими системами. Полученные результаты позволят определить направления развития интеллектуальной образовательной системы национального уровня, а также её подсистем и их образовательного содержания с использованием технологий искусственного интеллекта/ |
URI: | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59778 |
Appears in Collections: | OSTIS-2025
|