Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60238
Title: Цвет как инструмент влияния на потребителя рекламы
Other Titles: Color as a tool for influencing the consumer of advertising
Authors: Туницына, П. И.
Keywords: материалы конференций;компьютерная графика;реклама;цветовая гармония;эмоционального воздействие;графический дизайн
Issue Date: 2025
Publisher: БГУИР
Citation: Туницына, П. И. Цвет как инструмент влияния на потребителя рекламы = Color as a tool for influencing the consumer of advertising / П. И. Туницына // Электронные системы и технологии : сборник материалов 61-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов БГУИР, Минск, 21–25 апреля 2025 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Д. В. Лихаческий [и др.]. – Минск, 2025. – С. 668–670.
Abstract: Обоснована важность цвета в рекламном деле и представлены возможности эмоционального воздействие на человека и формировании необходимых эмоции благодаря рекламе. Рассмотрены принципы цветовой гармонии, национальные особенности восприятия цветов, а также эмоционально-пространственные свойства самых распространенных цветов.
Alternative abstract: The importance of color in advertising is substantiated and the possibilities of emotional impact on a person and the formation of necessary emotions through advertising are presented. The principles of color harmony, national peculiarities of color perception, as well as the emotional and spatial properties of the most common colors are considered.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60238
Appears in Collections:Электронные системы и технологии : материалы 61-й конференции аспирантов, магистрантов и студентов (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tunicyna_Cvet.pdf631.51 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.