Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/61871
Title: Когнитивная психология как инструмент интернет-маркетинга в вопросе выбора авиаперевозчика
Other Titles: Cognitive psychology as a tool internet marketing in the matter of choosing an airline
Authors: Казак, Т. В.
Парафиянович, Т. А.
Курлович, М. Н.
Keywords: публикации ученых;маркетинг;веб-сайты;реклама;психология;авиаперевозки
Issue Date: 2025
Publisher: Белорусская государственная академия авиации
Citation: Казак, Т. В. Когнитивная психология как инструмент интернет-маркетинга в вопросе выбора авиаперевозчика = Cognitive psychology as a tool internet marketing in the matter of choosing an airline / Т. В. Казак, Т. А. Парафиянович, М. Н. Курлович // Авиационный вестник. – 2025. – № 12. – С. 74–78.
Abstract: В условиях динамичного развития рынка авиаперевозок и постоянной конкуренции, важность эффективных маркетинговых стратегий становится как никогда актуальной. В работе исследуется возмож­ность использования когнитивной психологии как инструмента интернет-маркетинга в вопросе выбора авиа­ перевозчика. Особое внимание уделяется факторам, которые влияют на выбор пользователем определенной авиакомпании: стоимость услуг, репутация бренда, личный опыт, советы значимых близких и лидеров мнений.
Alternative abstract: In the dynamic and competitive air travel market, the importance of effective marketing strategies is more important than ever. This paper explores the potential of using cognitive psychology as an online marketing tool for airline selection. Particular attention is paid to factors that influence a user's choice of airline: cost of service, brand reputation, personal experience, and advice from significant others and influencers.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/61871
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Parafiyanovich_Kognitivnaya.pdf5.24 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.