https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10645
Title: | Основные направления политики российского правительства в польских землях в 1810–1880-х годах |
Other Titles: | The main directions of policy of the Russian government in the polish lands in the 1810-1880th years |
Authors: | Сугако, Н. А. |
Keywords: | публикации ученых;Венский конгресс;Царство Польское;наместник;генерал-губернатор;реформы;The Congress of Vienna;Kingdom of Poland;Constitutional Charter of 1815;governor;Governor-General;reform |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Республиканский институт высшей школы |
Citation: | Сугако, Н. А. Основные направления политики российского правительства в польских землях в 1810–1880-х годах / Н. А. Сугако // Научные труды Республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки: сборник научных статей: в 2 ч. Ч. 1. – 2016. – Вып. 16. – С. 276 – 283. |
Abstract: | В статье выделены и охарактеризованы основные направления политики российских властей в польских землях в период с 1810-х по 1880-е гг. Выявлены изменения, произошедшие в политическом развитии Царства Польского под влиянием восстаний 1830 – 1831 и 1863 – 1864 гг. Отмечается, что русская политика в польских землях шла по пути ограничения и ликвидации прав и свобод, которые получило Царство Польское в 1815 г. |
Alternative abstract: | Article isolated and characterized the main directions of Russian government policy in the Polish territory in the period from 1810's to the 1880s. The changes that have taken place in the political development of the Kingdom of Poland under the influence of revolts 1830 - 1831 and 1863 - 1864 years. It is noted that the Russian policy in the Polish lands was on the way and the elimination of restrictions of rights and freedoms, which received the Kingdom of Poland in 1815. |
URI: | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10645 |
Appears in Collections: | Публикации в изданиях Республики Беларусь |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.