Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/26072
Title: Концепция генезиса саморазвивающегося интеллекта Ж. Пиаже: Методология и принципы моделирования
Other Titles: Concept genesis spontaneous intelligence j. Piaget's methodology and principles of modeling
Authors: Старжинский, В. П.
Keywords: genetic psychology;concept genesis spontaneous intelligence j. Piaget's;материалы конференций;conference materials;генетическая психология;конструктивная методология;когнитивное развитие;формальная логика;концепция интеллекта Ж. Пиаже;интеллект
Issue Date: 2014
Publisher: БГУИР
Citation: Старжинский, В. П. Концепция генезиса саморазвивающегося интеллекта Ж. Пиаже: Методология и принципы моделирования / В. П. Старжинский // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2014) : материалы IV междунар. науч.-техн. конф. (Минск, 20-22 февраля 2014 года) / редкол.: В. В. Голенков (отв. ред.) [и другие]. – Минск : БГУИР, 2014. – С. 403 - 410.
Abstract: Реконструируются концептуальная и инструментальная модели становления интеллекта ребенка в генетической психологии Ж. Пиаже. Использование методологии точных наук для исследования генезиса саморазвивающегося интеллекта позволило Ж. Пиаже построить теоретическое объяснение этапов развития интеллекта и получить средства их эмпирической верификации.
metadata.local.description.annotation: The Reconstructed conceptual and instrumental model of the formation of a child's intellect in the genetic psychology of Jean piaget. Using the methodology of the exact Sciences for the research of the Genesis of the self-developing intelligence allowed J. piaget build a theoretical explanation of the stages of development of the intellect and get their means of empirical verification.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/26072
Appears in Collections:OSTIS-2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Starzhinskiy_Kontseptsiya.PDF510.46 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.