Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/28840
Title: Позитивная дискриминация, проблемы развития образования для людей с инвалидностью
Authors: Ергулевич, А. С.
Keywords: материалы конференций;инклюзивное образование;дискриминация
Issue Date: 2017
Publisher: БГУИР
Citation: Ергулевич, А. С. Позитивная дискриминация, проблемы развития образования для людей с инвалидностью / А. С. Ергулевич // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями: сборник статей международной науч.- практической конференции (Минск, 14 - 15 декабря 2017 года). – Минск: БГУИР, 2017. – С. 54 – 56.
Abstract: The article highlights pros and cons of positive discrimination of people with disabilities in educational institutions. It is hard to have unified institutions under uncertain conditions. The transition and implementation of standards should be conducted under both governmental and public control. Civic activists and NGOs play a vital role in creating a safe and transparent environment for all. Self-help groups and additional educational activities are necessary to ensure successful transition.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/28840
Appears in Collections:Непрерывное профессиональное образование лиц с ограниченными возможностями (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ergulevich_Pozitivnaya.PDF501.6 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.