https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/31000| Title: | Модель взаимодействия субъектов сетевых образовательных клиент-серверных систем |
| Other Titles: | The model of interaction of network educational client-server systems subjects |
| Authors: | Морозевич, А. Н. Комличенко, В. Н. Зеневич, А. М. |
| Keywords: | доклады БГУИР |
| Issue Date: | 2006 |
| Publisher: | БГУИР |
| Citation: | Морозевич, А. Н. Модель взаимодействия субъектов сетевых образовательных клиент-серверных систем = The model of interaction of network educational client-server systems subjects / А. Н. Морозевич, В. Н. Комличенко, А. М. Зеневич // Доклады БГУИР. – 2006. – № 1 (13). – С. 68–75. |
| Abstract: | Рассматриваются вопросы создания автоматизированных образовательных систем на основе современных информационных технологий. Представлена модель асинхронного сетевого взаимодействия обучаемого и обучающего, выделены основные процессы, алгоритмы и информационные потоки. Приведен вариант архитектурного решения для разработки таких систем, определена концептуальная модель виртуального тьютора, модели представления и накопления знаний, рассмотрены методы реализации дидактических концепций в автоматизированных образовательных системах. |
| Alternative abstract: | The issues of creation of automated educational systems on the basic of modern information technologies are reviewed. The model of asynchronous network interaction of a trainee and a tutor is represented; the main processes, algorithms and information flows are singled out. The variant of architectural solution for the development of such systems is given as an example; the conceptual model of a virtual tutor, the models of knowledge presentation and accumulation are specified; the methods of realization of didactic conceptions in the educational systems are reviewed. |
| URI: | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/31000 |
| Appears in Collections: | №1 (13) |
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Morozevich_The.pdf | 247.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.