Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/31000
Title: Модель взаимодействия субъектов сетевых образовательных клиент-серверных систем
Other Titles: The model of interaction of network educational client-server systems subjects
Authors: Морозевич, А. Н.
Комличенко, В. Н.
Зеневич, А. М.
Keywords: доклады БГУИР
Issue Date: 2006
Publisher: БГУИР
Citation: Морозевич, А. Н. Модель взаимодействия субъектов сетевых образовательных клиент-серверных систем = The model of interaction of network educational client-server systems subjects / А. Н. Морозевич, В. Н. Комличенко, А. М. Зеневич // Доклады БГУИР. – 2006. – № 1 (13). – С. 68–75.
Abstract: Рассматриваются вопросы создания автоматизированных образовательных систем на основе современных информационных технологий. Представлена модель асинхронного сетевого взаимодействия обучаемого и обучающего, выделены основные процессы, алгоритмы и информационные потоки. Приведен вариант архитектурного решения для разработки таких систем, определена концептуальная модель виртуального тьютора, модели представления и накопления знаний, рассмотрены методы реализации дидактических концепций в автоматизированных образовательных системах.
Alternative abstract: The issues of creation of automated educational systems on the basic of modern information technologies are reviewed. The model of asynchronous network interaction of a trainee and a tutor is represented; the main processes, algorithms and information flows are singled out. The variant of architectural solution for the development of such systems is given as an example; the conceptual model of a virtual tutor, the models of knowledge presentation and accumulation are specified; the methods of realization of didactic conceptions in the educational systems are reviewed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/31000
Appears in Collections:№1 (13)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Morozevich_The.pdf247.69 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.