Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/31140
Title: Маркетинговое исследование и прогнозирование перспективности использования бренд-технологий на белорусском рынке
Other Titles: Marketing research and prognostics of availability of use brand-technologies in the belorussian market
Authors: Слиборская, В. В.
Keywords: доклады БГУИР;бренд;маркетинговое сознание;бренд-технологии;покупательская приверженность;премиум-цена
Issue Date: 2006
Publisher: БГУИР
Citation: Слиборская, В. В. Маркетинговое исследование и прогнозирование перспективности использования бренд-технологий на белорусском рынке = Marketing research and prognostics of availability of use brand-technologies in the belorussian market / В. В. Слиборский // Доклады БГУИР. – 2006. – № 4 (16). – С. 86–89.
Abstract: В настоящей работе определен общий уровень маркетингового сознания белорусских потребителей и выявлена его зависимость от возраста и пола потребителей. Изучено отношение белорусов к марочным товарам. Исследована степень готовности потребителей заплатить премиум-цену за марочный товар. Определен уровень знания отечественных и иностранных торговых марок белорусскими покупателями. Выявлены факторы, формирующие долговременную покупательскую приверженность. Определены свойства товара, которые оказывают наибольшее влияние на мужчин и женщин при принятии решения о покупке. Спрогнозированы перспективы применения технологий брендинга в Республике Беларусь.
Alternative abstract: In present paper common marketing awareness level of belarussian consumers is determined and its consumers’ age and sex dependence is discovered. Belorussians’ attitude to brand products is scrutinized. Degree of consumer willingness to pay a premium price for a brand product is investigated. Standard of belarussian consumers’ knowledge of domestically produced and foreign merchandise marks is determined. Factors, which forms long-term customer loyalty, are discovered. Product properties, which greatly influence on men and weman at purchase decision making, are determined. Prospects of use branding technologies in the Republic of Belarus are forecasted.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/31140
Appears in Collections:№4 (16)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sliborskaya_Marketing.pdf301.34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.