Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33625
Title: Философия как интеллектуальный потенциал интернационализации образования
Other Titles: Philosophy as an intellectual potential of internationalization in education
Authors: Малыхина, Г. И.
Миськевич, В. И.
Шепетюк, В. В.
Keywords: материалы конференций;философия;интернационализация образования;поликультурность
Issue Date: 2018
Publisher: БГУИР
Citation: Малыхина, Г. И. Философия как интеллектуальный потенциал интернационализации образования / Г. И. Малыхина, В. И. Миськевич, В. В. Шепетюк // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challendes and developments : материалы IХ Международной научно-методической конференции, Минск, 1-2 ноября 2018 года / редкол. : В. А. Богуш [и др.]. – Минск : БГУИР, 2018. – С. 294 – 297.
Abstract: Рассматривается межкультурное взаимодействие в условиях современного университетского образования. Акцентируются социокультурные и межличностные проблемы работы с иностранными студентами, их адаптации к новой социальной среде. Представлен опыт участия кафедры философии БГУИР в процессе интернационализации образования.
Alternative abstract: In the article is considered intercultural interaction in the conditions of modern university education. The emphasis is placed on socio-cultural and interpersonal problems of work with foreign students, their adaptation to the new social environment. The experience of participation of the Chair of Philosophy BSUIR in the process of internationalization of education is presented.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33625
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы IХ Международной научно-методической конференции (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malykhina_Filosofiya2.PDF280.02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.